Je leert effectief trainers/docentengedrag volgens een uitgekiende, concrete en heldere interactieve training en begeleiding.
Train de trainer voor trainers.
Docenten begeleiding voor nog effectiever lesgedrag.
Na de training beheers je:
Het Onderwijsleergesprek
Samen leren door maximale interactie tussen cursisten en trainer/docent.
De Opdrachtvorm
De cursist verantwoordelijk stellen voor zijn eigen leerproces, de docent/trainer dient zich uiterst terughoudend op te stellen.
De Voordrachtvorm
De cursist laten luisteren naar de docent, dit is voor de cursist vermoeiend, leren wordt onaantrekkelijk maar kan als afwisseling met de overige vormen doelmatig zijn.
Het Simulatie spel
Dit is een didactische werkvorm waarbij de cusisten een situatie uit de praktijk nabootsen.
iDe Case vorm
Dit is een didactische werkvorm waarbij individueel en in groepsverband bepaalde (beschreven) praktijksituaties worden bestudeerd en besproken.
Het Voorbereiden en uitvoeren van evaluaties na leermomenten.
Het geven van informatie over waargenomen onderwijs- en/of leidinggevend gedrag op een zodanige wijze dat mensen deze informatie accepteren en ervan leren.