Didactiek

 

Je leert effectief trainers/docentengedrag volgens een uitgekiende, concrete en heldere interactieve training en begeleiding.

 

 

Train de trainer voor trainers.

 

Docenten begeleiding voor nog effectiever lesgedrag.

 

Na de training beheers je:

 

Het Onderwijsleergesprek

Samen leren door maximale interactie tussen cursisten en trainer/docent.

 

De Opdrachtvorm 

De cursist verantwoordelijk stellen voor zijn eigen leer­proces, de docent/trainer dient zich uiterst terughoudend op te stellen.

 

De Voordrachtvorm 

De cursist laten luisteren naar de docent, dit is voor de cursist vermoeiend, leren wordt onaantrekkelijk maar kan als afwisseling met de overige vormen doelmatig zijn.

 

Het Simulatie spel

Dit is een didactische werkvorm waarbij de cusisten een situatie uit de praktijk nabootsen.

 

 iDe Case vorm

Dit is een didac­tische werkvorm waarbij individueel en in groepsver­band bepaal­de (beschreven) praktijksituaties worden bestudeerd en bespro­ken.

 

Het Voorbereiden en uitvoeren van evaluaties na leermomenten.

Het geven van informatie over waargenomen onderwijs- en/of leidinggevend gedrag op een zodanige wijze dat mensen deze informatie accepteren en ervan leren.

 

Copyright © 2013. All Rights Reserved.